04.12.2018 | 15:06

3 грудня 2018 року, в Хустській міськрайонній філії Закарпатського обласного центру зайнятості пройшов День відкритих дверей центру зайнятості. На захід запросили 11 осіб з інвалідністю, які перебувають на обліку в службі зайнятості та головного спеціаліста відділу з питань призначення, перерахунку та виплати пенсій Хустського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Марту Горщар.

За словами фахівців філії проблема низької конкурентоспроможності осіб з обмеженими фізичними можливостями залишається доволі гострою, оскільки вимоги роботодавців до рівня освіти, практичного досвіду претендентів на робочі місця постійно зростають, з іншого боку - за інвалідами закріплена 5% квота на підприємствах, де працює від 20 людей. Присутніх проінформували про спектр послуг служби зайнятості, ситуацію на ринку праці, розповіли про додаткові соціальні гарантії у сприянні працевлаштуванню даної категорії населення. Фахівець Пенсійного фонду надала роз’яснення шодо особливостей пенсійного забезпечення осіб з інвалідністю, про призначення та перерахунки для осіб з інвалідністю, необхідність дотримання роботодавцями гарантій прав осіб з вадами здоров’я щодо оплати праці, зазначила, що для обчислення пенсії враховується тільки офіційна заробітна плата, з якої сплачено страхові внески. Крім того, Марта Горщар проінформувала про нові онлайн-сервіси Пенсійного фонду України, зокрема, функціонування веб-порталу електронних послуг ПФУ, де є можливість застрахованим особам отримувати інформацію про свій страховий стаж, нараховану заробітну плату, сплачені страхові внески із системи персоніфікованого обліку, а роботодавцям – виписки з даними про стан розрахунків.

Проведення Міжнародного дня людей з інвалідністю спрямовано на привернення уваги до проблем цієї категорії суспільства, захист їх гідності, прав та благополуччя. Також це день підведення підсумків зробленого для цієї категорії громадян, аналізу фактичного становища людей з особливими потребами в суспільстві і визначення планів щодо поліпшення їх життєвого рівня.