10.03.2016 | 16:50

В час перетворення державних установ у адресні сервісні служби, служба зайнятості також робить перші кроки в опануванні нових форм і методів роботи, які дозволять бути ефективними та корисними для будь-кого, хто звернеться до служби зайнятості.

Так, відповідно до доручення Державної служби зайнятості (Центрального Апарату), фахівцями Закарпатського обласного центру зайнятості було визначено пілотні центри зайнятості, а саме Мукачівський міський, Берегівський міськрайонний та Перечинський районний центри зайнятості, де протягом лютого місяця здійснювалась дослідна апробація Регламенту роботи щодо задоволення потреб клієнтів. При обласному центрі зайнятості створено робочу групу для надання методичної та практичної допомоги під час апробації Регламенту роботи щодо задоволення потреб клієнтів, розроблено моніторинг результатів впровадження Регламенту роботи центрів зайнятості щодо задоволення потреб клієнтів (алгоритму дій та виконання функцій). Представники робочої групи здійснювали щотижневі моніторингові візити до базових центрів зайнятості, застосовували технологію «тайних покупців» з метою оцінювання засвоєння нових підходів до надання послуг та викоренення утриманських настроїв клієнтів служби зайнятості. Під час моніторингових візитів вивчали труднощі, що виникають при переході за новими формами роботи, думку та пропозиції фахівців, які безпосередньо надають послуги клієнтам.

В результаті першого тижня роботи члени робочої групи спільно з фахівцями пілотних центрів зайнятості, на основі рекомендованого Регламенту Державної служби зайнятості (Центрального Апарату), розробили для кожного центру зайнятості свій регламент, враховуючи індивідуальні можливості та кількість працівників кожного центру, технологічні карти взаємодії між фахівцями центру зайнятості. Проведено перехресне стажування для вивчення суміжних функцій фахівців профінформатора та диспетчера консультанта.

Крім того, у Мукачівському міському та Берегівському міськрайонному центрі зайнятості введено додатково адміністратором залу фахівця з посередництва, який презентує шукачам роботи наявні вакансії, презентує роботодавців та знайомить з паспортами ПОУ. Протягом робочого дня він безпосередньо здійснює пошук претендентів серед відвідувачів для укомплектування вакансій та пропонує їх роботодавцям.

Досвід впровадження Регламенту показує, що дані підходи дозволяють поліпшити обслуговування наших клієнтів та стимулює безробітних до активного пошуку місць праці та унеможливлює їх утриманські настрої, які базуються лише на отриманні допомоги по безробіттю. І найважливіше – новації сприяють зміцненню співпраці з роботодавцями.

На етапі завершення пілотного впровадження 25 лютого 2016 року в Закарпатському обласному центрі зайнятості відбулася нарада-навчання під керівництвом начальника Управління профорієнтації та профнавчання Державної служби зайнятості (Центрального Апарату) Інни Анатоліївни Бондіні на тему: «Впровадження Регламенту центрів зайнятості щодо задоволення потреб клієнтів (алгоритму дій та виконання функцій)», - за участю всіх директорів, заступників директорів – технологів-організаторів базових центрів зайнятості Закарпатської області та пілотних базових центрів Київської, Івано-Франківської, Львівської, Тернопільської та Чернівецької областей.

Відкриваючи нараду – навчання, директор Закарпатського обласного центру зайнятості Юрій Іванович Фущич зазначив: «Зараз наша держава проходить нелегкий час важливих, непопулярних, але водночас необхідних для суспільства реформ. Державна служба зайнятості, як одна з інституцій, також знаходиться на етапі перебудови, оптимізації та модернізації служби на 2016 – 2020 роки. Основні завдання, які полягають перед фахівцями служби зайнятості – це максимальне сприяння у працевлаштуванні безробітних, індивідуальний підхід до кожного, якісне надання послуг, адже на нашій з вами роботі тримається імідж служби зайнятості».

Про основні підходи у реформуванні надання соціальних послуг фахівцями служби зайнятості розповіла Інна Анатоліївна Бондіні. Зокрема, вона презентувала алгоритм дій та виконання функцій для фахівців служби зайнятості, використання якого сприятиме підвищенню рівня працевлаштування безробітних та рівня забезпечення роботодавців персоналом, підвищенню культури обслуговування клієнтів та створення атмосфери доброзичливості й довіри між клієнтами та працівниками центрів зайнятості, ефективності роботи базових центрів зайнятості в цілому та кожного фахівця зокрема.

Заступник директора обласного центру зайнятості Сівач Ольга Миколаївна ознайомила присутніх з досвідом впровадження Регламенту в пілотних центрах зайнятості Закарпатської області, поділ функцій між директором та заступником директора базового центру зайнятості. При цьому вона наголосила, що перерозподіл функціональних обов’язків став основним та проблемним завданням, тому було проведено роз’яснювальну роботу з фахівцями, щодо потреби змін в підходах до обслуговування клієнтів. Фахівець має стати ближче до людей, відійти від стереотипів. Одними з основних завдань керівництва базових центрів зайнятості є навчити фахівців функціональним обов’язкам фахівців інших підрозділів для подальшої взаємозамінності, розміщувати лише актуальну інформацію в інформаційному секторі на вимогу часу та клієнтів, в тому числі описи актуальних професій, паспорти ПОУ, які потребують робочої сили та паспорти навчальних закладів прфтехосвіти Державної служби зайнятості та окремі витяги із законодавства. Ольга Миколаївна відмітила порозуміння фахівців та бажання впроваджувати нововведення для покращення роботи служби зайнятості.

Позитивом та труднощами переходу на новий Регламент поділились керівники пілотних центрів зайнятості Закарпатття. Заступник директора Берегівського міськрайонного центру зайнятості Караваєва Алла Дмитрівна зазначила, що зважаючи на специфіку району з угорськомовним населенням відслідковується позитивна динаміка нових підходів в наданні послуг клієнтам. Директор Мукачівського міського центру зайнятості Пехньо Оксана Василівна відмітила позитив розподілу функцій адміністраторів залу, їх взаємозамінність та нові підходи в роботі з клієнтами з метою якісного задоволення кадрових потреб роботодавців. Директор Перечинського районного центру зайнятості Суворова Іванна Василівна розповіла про проблеми, які виникли під час дослідної апробації Регламенту, а саме необхідність змін у функціональних обов’язках для досягнення кращих результатів співпраці.

Своїм досвідом та впровадженням нових підходів у роботі з клієнтами служби зайнятості з метою якісного задоволення кадрових потреб роботодавців та сприяння ефективному працевлаштуванню шукачів роботи під час дослідної апробації «Регламенту роботи центрів зайнятості щодо задоволення потреб клієнтів» поділилися директори пілотних центрів зайнятості Івано-Франківської, Львівської, Тернопільської та Чернівецької областей.

Окремим питанням розглянули професійний відбір кадрів на замовлення роботодавців, мета якого – забезпечити замовників якісним кваліфікованим персоналом, який відповідає їхнім вимогам. Досвідом роботи у цьому напрямку поділилася начальник відділу організації профорієнтації Тернопільського обласного центру зайнятості Тетяна Мирославівна Білінська. Вона зазначила: «Серед переваг професійного відбору кадрів на замовлення роботодавця є: відбір найбільш підходящих претендентів, відповідно до особливостей поданої вакансії та вимог роботодавця; надання роботодавцю рекомендацій на кожну особу, яка претендує на вакантну посаду; можливий подальший підбір кадрів з урахуванням особливостей вже сформованого колективу тощо».

Під час фахової дискусії від учасників зустрічі прозвучало чимало раціональних пропозицій, цікавих думок і побажань щодо вдосконалення алгоритму дій та виконання функцій, які передбачені у новому Регламенті.

У підсумку фахівці служби зайнятості зійшлися на думці, що служба зайнятості завдяки модернізації має забезпечити новий клієнтоорієнтований підхід до обслуговування відвідувачів при наданні соціальних послуг, що пришвидшить працевлаштування шукачів роботи забезпечить оперативне укомплектування вільних робочих місць і вакантних посад.

Наступним пунктом наради – навчання була презентація роботи Ужгородського міського центру зайнятості, яку провів директор – Сергій Максимович Олексіюк, в ході якої учасники наради – навчання з цікавістю ознайомилися з роботою фахівців Ужгородського міського центру зайнятості, поспілкувалися з ними, обговорили позитиви нових стандартів в організації обслуговування клієнтів служби зайнятості та визначили проблемні місця, намітили оптимальні шляхи вирішення проблемних питань.

Після наради - навчання начальник Управління профорієнтації та профнавчання Державної служби зайнятості (Центрального Апарату) Інна Анатоліївна Бондіні здійснила робочі візити до пілотних базових центрів зайнятості Закарпаття, де безпосередньо поспілкувалась з фахівцями, які здійснювали перехід на роботу за новим Регламентом та відвідувачами центрів зайнятості, які позитивно відзначили модернізацію послуг за новим Регламентом та поділились своїми напрацюваннями.

Базуючись на досвіді роботи пілотних центрів зайнятості з 01 березня 2016 року всі інші 12 базових центрів зайнятості Закарпатської області почали апробацію даного Регламенту.

Побажаємо їм плідної праці на шляху модернізації.