Ти стоїш на порозі самостійного життя. Закінчилось навчання, тепер доведеться приймати рішення щодо власного майбутнього. Адже можна піти у вищий навчальний заклад та здобути корисні знання й розширити свій кругозір, піти у професійно-технічне училище та здобути практичні фахові навички та досвід, якого бракує іншим, чи відразу влаштуватись на роботу й відчути фінансову незалежність. У житті кожної людини настає момент, коли доводиться вирішувати, де продовжити освіту або куди піти працювати – тобто практично обрати свій життєвий шлях. Вибір професії – важливий крок у житті кожної людини, і мотиви до цього можуть бути різними.

Кожен знає, наскільки важливо знайти своє місце в житті, займатися справою, котра до душі, самоствердитися у професійній царині. Та рідко хто замислюється, з чого дійсно розпочинається кар'єра людини – причому не паперова, як-от наявність диплому, а реальна – з урахуванням всіх потреб, здібностей, схильностей людини. Хто може допомогти тобі зробити правильний вибір, щоб у майбутньому не потрапити до кагорти безробітних або працюючих не за фахом?

Пропонуємо тобі познайомитися з алгоритмом ефективного пошуку роботи. Він складається з кількох етапів:

1 етап – « Визначення конкретної мети»

Необхідно підготувати вичерпну “інформацію про себе”. Перш за все, дай відповідь на питання:

  • Чи знаю я конкретно, що шукаю?
  • Чи є в мене визначена професійна мета?

2 етап – « Пошук вакансій, вивчення ринку праці»

Якщо ти вже вирішив, де хочеш працювати, переходь до вивчення ринку праці і пошуку підходящих вакансій. Основні канали розповсюдження інформації про роботу:

  • періодичні друковані видання;
  • робочі та корпоративні веб-сайти;
  • кадрові агентства та агентства з працевлаштування;
  • дні кар’єри;
  • ярмарки вакансій;
  • виставки;
  • пряме звернення до працедавця;
  • рідні та знайомі. 

Вибір каналу для ознайомлення з інформацією про роботу залишається за тобою. Добре зваж свій вибір.

3 етап«Складання резюме»

Резюме – візитна картка та спосіб самореклами на ринку праці. Воно є одним із найефективніших інструментів пошуку роботи. У резюме ти повинен викладати коротко найважливіші для працедавця факти своєї біографії, пов’язані з твоєю професією, знаннями, вміннями, навичками та особистісними рисами.

4 етап – «Телефонна розмова з працедавцем»

Телефонна розмова – один із способів потрапити на співбесіду. Вона має викликати у працедавця бажання зустрітися з тобою. Готуючись до неї, продумай запитання до працедавця. Уникай під час телефонної розмови таких фраз:

  • «Ви повинні»– співрозмовник нічого не повинен;
  • «Я не знаю» – звучить як незнання в цілому;
  • «Ні» – на початку речення не вживається, оскільки після цього наступне позитивне висловлювання вже не сприймається на належному рівні;
  • «Вас турбує» – ділова телефонна розмова не може турбувати, бо вона призначена, щоб дізнатись інформацію.
  1. Закінчує телефонну розмову завжди той, хто телефонує, а не той, кому телефонують.
  2. Закінчуючи телефонну розмову, необхідно попрощатися.
  3. Ти повинен вибрати сприятливий час для дзвінка: понеділок і вівторок можуть виявитися досить невдалими днями для телефонних розмов – люди лише втягуються в роботу.
  4. Робочий настрій переважає у середу та четвер.
  5. Важливим є не тільки день, але й час дзвінка.
  6. Найкраще телефонувати об одинадцятій годині ранку, або з чотирнадцятої до п’ятнадцятої години.

Домовившись про зустріч, занотуй:

  • дату та час;
  • місце зустрічі;
  • ім’я людини, з якою необхідно зустрітись

5 етап -  «Підготовка супроводного листа»

Лист до працедавця виступає ефективним способом змусити його звернути увагу на твоє резюме. Він відображає твою зацікавленість в отриманні роботи саме цієї організації, і, відповідно, ти повинен продемонструвати знання сфери діяльності потенційного працедавця.

6 етап -  «Проходження співбесіди»

Якщо працедавець запросив тебе на співбесіду, то можна сприймати запрошення на переговори як можливість укладання угоди. Ти пропонуєш скористатися товаром, який у тебе є, тобто продати свої знання й уміння за відповідну винагороду, а працедавець  вправі купити їх у тебе чи в одного із твоїх конкурентів, якщо твої докази недостатньо переконливі. Намагайся подати справу так, щоб співрозмовник перейнявся твоєю зацікавленістю роботою, що ти – саме той, кого він так довго шукав. І не слід забувати, що пошук роботи – це теж робота, і всі твої зусилля та дбайливе ставлення до процесу пошуку роботи будуть повною мірою віддячені здобуттям найкращої посади