Одним з найважливіших рішень в житті кожного з нас є вибір професії, адже більшість часу, окрім відпочинку, ми проводимо на роботі. І від того, наскільки продуктивним буде цей час, фактично залежить усе інше – те, заради чого ми працюємо.

Неабиякий важіль у прийнятті рішення щодо вибору роду діяльності раніше відігравала успішність школяра у певних предметах. Якщо, приміром, дитина більш успішна у гуманітарних науках, ніж у точних, то педагоги давали їй зрозуміти, що ані бухгалтером, ані інженером чи будь-яким механіком їй не слід намагатися стати. Ми всі були прив’язані до предмету якимось безнадійним вузлом. І лише потім, коли за плечима був багаж знань з основ психології, ми всі зрозуміли, наскільки хибними були наші дитячі висновки! Сучасний підхід до профорієнтації в загальноосвітніх школах є більш перспективним, ніж раніше, хоча б через присутність шкільного психолога в педагогічних колективах. Але служба зайнятості має значно ширші можливості щодо надання допомоги молоді визначитись у прийнятті цього важливого життєвого рішення. Оскільки ми не лише діагностуємо здібності та уподобання, але й надаємо інформацію про сучасний стан ринку праці в регіоні; ми одразу можемо визначити, чи користується попитом та чи інша професія. А величезного стелажу з описом більше ніж 200 професій немає в жодній бібліотеці, не говорячи вже про школу.

18 січня в Мукачівській загальноосвітній школі № 1 ім. О. Пушкіна пройшов профорієнтаційний урок для учнів 9-их класів. Загалом у заході взяли участь 89 випускників. У ході проведення співбесіди з школярами стало зрозумілим, що профорієнтаційна робота з боку шкільного психолога з ними проводиться. Діти володіли знаннями з основ психології, орієнтувалися також в деяких методиках щодо виявлення інтересів особистості.

Більша частина класу ще остаточно не визначилася з вибором професії. Серед тих учнів, які виявили особливо жвавий інтерес до теми уроку, одним з найважливіших факторів, що впливають на рішення про сферу майбутньої трудової діяльності, є рівень матеріального забезпечення. Їм усім здається, що є такі професії, де платять одразу і багато. Заради цього вони навіть готові займатись нецікавою справою. Переконання, що, коли людина наполегливо займається тим, для чого вона народжена, не думаючи за винагороду, вона в решті решт обов’язково прийде до достойної оплати, їх здивували. Це стало для них відкриттям!

Жоден з видатних людей не займався кар’єрою, вони просто робили свою улюблену справу, насолоджуючись життям. Якщо людина ставить за мету своєї професійної діяльності кар’єру, то такий шлях кінечний: досягнувши мети, людина втрачає сенс життя, їй далі жити нікуди. Ми знаємо про масу таких випадків серед всесвітньо відомих абсолютно успішних на перший погляд людей.

Є зовсім інакший, значно простіший і набагато цікавіший шлях до успіху: насолоджуватись життям, робити лише те, що подобається. Коли метою буде процес, а не результат, тоді і життя набуватиме зовсім іншого смаку. Воно не марнуватиметься на ненависну справу заради банальної винагороди, спустошуючи нашу душу, а приноситиме радість і задоволення як собі, так і навколишнім.

А винагорода буде обов’язково, тільки вона буде, мов сюрприз, бо ви на неї не розраховували!